Jeg har ikke…

I går kveld var jeg ikke på konsert med Ole Paus på Skåtøy Galleri og Kafe. Vi satte oss ikke i koggen og tøffet ut til Kirkebrygga for å gå de få hundre meterne opp forbi kirken til kafeen for å høre på en av Norges største visekunstnere, slik vi har gjort en rekke ganger tidligere.

Vi hørte dermed ikke at han fremførte «En bøtte med lys», som var helt ny da han fremførte den «Under to tårn» på Jomfruland for noen år siden. Vi hørte ikke at han fremførte «I en sofa fra IKEA» eller «Innerst i sjelen». Vi vet ikke om han fremførste disse låtene i det hele tatt.

Jeg vet heller ikke om han fremførte sangen han for mange år siden lagde til en kjent Kragerø-dame, Laila Tveit Haaland. Sangen heter «La meg følge deg hjem», og er en morsom vise i real Paus-stil skrevet til en festlig og høyt respektert skuespiller fra Kragerø, som ikke er blant oss lenger.

Jeg vet heller ikke om Ole Paus fortsatt spiller på den gamle kassegitaren sin, som han har brukt i svært mange år, eller om han fikk trampeklapp på Skåtøy, og måtte ut på scenen og ta sine ekstranummer. Jeg fotograferte ikke Ole Paus på Skåtøy i går, og jeg finner heller ikke noe arkivbilde av Paus. Jeg er nemlig på ferie, og har ikke hele mitt elektroniske bldearkiv med meg.

Jeg hørte ikke Ole Paus snakke ut sin morsomme satire mellom alle visene, og lo ikke i det hele tatt på Skåtøy i går kveld.

Hva fotball-VM kan gjøre med en!

2 responses to “Jeg har ikke…

  1. Uff ja, og ingen sovnet på skulderen til Ole Paus heller, i taxibåt hjem fra Jomfruland : )

  2. Anne-Stine Røil

    Uff da 😦 men du får trøste deg meg at det er 4 år til neste gang da 🙂

Legg igjen en kommentar