Sophi på isen

Sophi er en firbent, 12 år gammel dame som år etter år bader så mye hun kan hele sommeren. Hun elsker vannet og hopper gjerne fra båten, fra badetrapper eller løper ut i sjøen på stranda. Vittige sjeler har sagt at blandingshunden må være en krysning mellom en eller annen Terrier-rase og sel.

Hun er også en meget glad hund, men av og til litt engestelig – også kalt «Skjærgårdens pinglefrynse». Forleden tok jeg henne med meg bort til en av de faste badeplassene i Kragerø. Jeg gikk ut på isen, men hun skjønte at det var noe fundamentalt feil da jeg «gikk på vannet».

Først overså hun meg, men etter hvert som jeg ropte på henne, forsøkte hun forsiktig. Da hun endelig våget å bevege seg ut på isen, var gleden stor. Bare se her:

7 responses to “Sophi på isen

  1. Terje Jørgensen

    Sofi er en smart hund. Det er jo ikke bare å gå på vannet.

  2. sveinoveisaksen

    Ja, hun er klok. Hun begynner å bli en gammel og klok dame 🙂

  3. Nydelig! Og visst er det bra at Sophi liker å bade, for plutselig er ikke havet «gangbart» lenger!

  4. Tilbaketråkk: Sophi – skjærgårdens pinglefrynse | Anniken Røils blogg

  5. Tilbaketråkk: Da Sophi ble “Nøkken” | Svein Ove Isaksen’s Blog

  6. Tilbaketråkk: “Nøkken” av Kittelsen | Anniken Røils blogg

  7. Tilbaketråkk: Sophi er 13 år | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar